Headlines News :

Το νέο doodle της Google.

Δημοσίευση από Art and City | Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013 3:05 π.μ.

Κόσμος.

Αφιερωμένο στην γιορτή του Αγ. Βαλεντίνου και τον κατασκευαστή του πρώτου τεράστιου τροχού λούνα παρκ Τζωρτζ Φέρις.


Για να μάθουμε την ιστορία του τεράστιου τροχού, πρέπει να πάμε πίσω στο 19ο αιώνα και στη Βιομηχανική Επανάσταση. Εκείνη την εποχή προτιμούσαν το χάλυβα ως βιομηχανικό οικοδομικό υλικό. Χαλύβδινες κατασκευές με πρωτότυπα σχέδια έκαναν την εμφάνισή τους σε διάφορες πρωτεύουσες του κόσμου - το Κρίσταλ Πάλας στο Λονδίνο, από χάλυβα και γυαλί, το Παλμ Χάουζ στη Βιέννη και ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι. Ωστόσο, η πόλη με τα πιο αξιοσημείωτα αρχιτεκτονικά έργα αυτού του είδους ήταν το Σικάγο, και εκεί, με αφορμή την Παγκόσμια Έκθεση του 1893, ο Αμερικανός μηχανικός Τζορτζ Φέρις κατασκεύασε τον πρώτο τεράστιο τροχό.

Ο εντυπωσιακός τροχός του Φέρις είχε διάμετρο 76 μέτρα και έφερε 36 βαγόνια, το καθένα από τα οποία μπορούσε να μεταφέρει 40 επιβάτες για να απολαύσουν μια μαγευτική 20λεπτη άποψη του Σικάγο και των περιχώρων του. Για πολλούς επισκέπτες της έκθεσης, ήταν αναντίρρητα το πιο σημαντικό αξιοθέατο. Αλλά τελικά ο τροχός του Σικάγο έχασε την πρωτοτυπία του, και αφού τον μετακίνησαν δύο φορές, το 1906 τον κατέστρεψαν και έγινε παλιοσίδερα. Εντούτοις, η ιδέα ενός τεράστιου τροχού είχε ήδη αρχίσει να εξάπτει τη φαντασία σε άλλα μέρη.



Μοιραστείτε το :

0 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...

 

Υποστήριξη : About us | Επικοινωνία | Διαφήμιση
Copyright © 2013. ArtandCity.gr - Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.