Αθήνα.
Μιχάλης Μανουσάκης, Ένα μέτρο, 2012.
Φοίβη Γιαννίση, ΤΕΤΤΙΞ, 2012.
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συνεχίζοντας την πολιτική παραγωγής νέων έργων εγκαινιάζει τρεις νέες εκθέσεις την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012 στις 8μμ.
-Στην αίθουσα νέων έργων την έκθεση Current Pasts του Βαγγέλη Βλάχου και του Ιβάν Γκρουμπάνοφ.
-Στο μεσοπάτωμα την παιγνιώδη εγκατάσταση Ένα μέτρο του Μιχάλη Μανουσάκη.
-Στο χώρο των νέων μέσων την οπτικοακουστική εγκατάσταση ΤΕΤΤΙΞ της Φοίβης Γιαννίση. (Και οι δύο εγκαταστάσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της εκθεσιακής σειράς του ΕΜΣΤ Κάθε μήνα).
Current Pasts - Βαγγέλης Βλάχος και Ιβάν Γκρουμπάνοφ
Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη.
Διάρκεια: 5 Δεκεμβρίου 2012 - 24 Φεβρουαρίου 2013.
Εκπρόσωποι μιας νεότερης γενιάς καλλιτεχνών, ο Βαγγέλης Βλάχος (Αθήνα, 1971) και ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ (Βελιγράδι, 1976), αναφέρονται συχνά στην πρόσφατη ιστορία της χώρας τους, με σκοπό την επανεξέτασή της και τη δημιουργία νέων πιθανών αφηγήσεων. Ο κοινός αυτός προβληματισμός τους ώθησε να επιλέξουν ο ένας τον άλλο για την πολύ ενδιαφέρουσα συνομιλία τους στην έκθεση Current Pasts (Τρέχοντα παρελθόντα). Το νέο έργο του Βαγγέλη Βλάχου Ξένοι αρχαιολόγοι από όρθια σε σκυφτή θέση αποτελείται από 53 φωτογραφίες που ο ίδιος ανέσυρε από τα αρχεία των ξένων αρχαιολογικών σχολών της Αθήνας. Απεικονίζουν ξένους αρχαιολόγους εν ώρα εργασίας σε αρχαιολογικές ανασκαφές ανά την επικράτεια. Η ιδέα του ξένου αρχαιολόγου που έρχεται στην Ελλάδα για να επιβλέψει τις εργασίες, δημιουργεί συσχετισμούς με τη σημερινή κατάσταση της χώρας, η οποία βρίσκεται υπό εξέταση από ξένους τεχνοκράτες/οικονομολόγους.
Ο Ιβάν Γκρουμπάνοβ παρουσιάζει μια σειρά από σχέδια με τίτλο Smokescreens -στρατιωτικός όρος που αναφέρεται στο παραπέτασμα καπνού που απελευθερώνεται για να καλύψει την κίνηση των στρατευμάτων από τον εχθρό. Το κάθε σχέδιο (ακρυλικό και καπνός σε χαρτί) συνοδεύεται από μία σύντομη φράση δανεισμένη από τον Τύπο ή τα blogs. Το δεύτερο έργο του, με τίτλο Dead Flags, είναι μια εγκατάσταση από παλιές σημαίες του κομμουνιστικού κόμματος της πρώην Γιουγκοσλαβίας και άλλων σοσιαλιστικών δημοκρατιών, τις οποίες έχει συλλέξει από παλιά πολιτιστικά ιδρύματα και σχολεία, ανασύροντας, σαν άλλος αρχαιολόγος τεκμήρια της πτώσης των ιδεολογιών.Ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ θα βρίσκεται στην Αθήνα από 1 έως 6 Δεκεμβρίου.
Ένα μέτρο, Μιχάλης Μανουσάκης.
Επιμέλεια: Κλεάνθη - Χριστίνα Βαλκανά
Διάρκεια: 5 Δεκεμβρίου 2012-03 Φεβρουαρίου 2013.
Ο ζωγράφος Μιχάλης Μανουσάκης δημιουργεί για πρώτη φορά μια in situ εγκατάσταση με σκηνοθετημένα από τον ίδιο παιχνίδια και αντικείμενα της προσωπικής του συλλογής, φωτογραφίες και άλλα αρχειακά τεκμήρια, που άμεσα ή έμμεσα αφορούν στο παιδί. Ο τίτλος Ένα μέτρο προσδιορίζει το ύψος που τα παιδιά βλέπουν τον κόσμο τους. Ο καλλιτέχνης επιλέγει συνειδητά να κατασκευάσει την προθήκη - κιβωτό με τα παιχνίδια στο ύψος των παιδιών, ανασύροντας οικίες εμπειρίες και μνήμες από την ανιδιοτελή, γεμάτη ένταση και ορμή, χαμένη παιδικότητά μας, σε μια ύστατη προσπάθεια διαφυγής από τη σύγχρονη πραγματικότητα. Η «κιβωτός» του είναι γεμάτη από σπάνια ελληνικά, ευρωπαϊκά, γιαπωνέζικα και αμερικάνικα παιχνίδια της περιόδου 1897 - 1965. Με σεβασμό στην ιστορική συνέχεια, αλλά και με ορατή τη μυθοπλαστική διάθεση ο Μανουσάκης «μιλά» για την ιστορία, τον πόλεμο, τις κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες, την οικονομική εξαθλίωση και κυρίως την άβουλη συμμετοχή του παιδιού σε ένα παιχνίδι καταστάσεων και ρόλων που καθορίζεται από τους μεγάλους και την ίδια στιγμή, χωρίς να ονοματίζει ξεκάθαρα, υπαινίσσεται τους υπαίτιους, τους συνεργούς, τους δράστες των δεινών της ελληνικής ιστορίας.
ΤΕΤΤΙΞ, Φοίβη Γιαννίση.
Επιμέλεια: Σταμάτης Σχιζάκης.
Διάρκεια: 5 Δεκεμβρίου 2012 - 03 Φεβρουαρίου 2013.
Στην νέα πολυμεσική εγκατάσταση ΤΕΤΤΙΞ (τζίτζικας στα αρχαία ελληνικά) η Φοίβη Γιαννίση καλεί τους θεατές, σαν μέλη μιας ιδιότυπης χορωδίας, να διαβάσουν βουβά, δυνατά ή ψιθυριστά τα ποιήματά της, ιαπωνικά χαϊκού, αποσπάσματα από αρχαία ελληνικά κείμενα. Τα χειρόγραφα τοποθετούνται σε 10 αναλόγια, αντί για παρτιτούρες.
Συνεχίζοντας την σταθερή ενασχόλησή της με τον Όμηρο και τους αρχαίους λυρικούς, η Γιαννίση διερευνά της σχέση της ποιητικής με το χώρο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση της γραφής με την ανάγνωση. Τα αναλόγια ακόμη και χωρίς τον αναγνώστη – θεατή «γεμίζουν» τον εκθεσιακό χώρο με ήχο, επαναφέροντας κατά κάποιο τρόπο στη ζωή το γραπτό κείμενο.Σήμερα που οι λέξεις έχουν φθαρεί από την πολλή χρήση η Φοίβη Γιαννίση μας καλεί να ακούσουμε τη φωνή μας και να αφήσουμε το σώμα να υπακούσει στην αναπνοή του σε μια ανάγνωση «από στήθους», ενάντια στην πρακτική της αποστήθισης.
Info:
Τρεις νέες παραγωγές στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Εγκαίνια Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012, 8μμ.
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Βασιλέως Γεωργίου Β' & Ρηγίλλης 17-19, Αθήνα.
Είσοδος ελεύθερη.
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Βαγγέλης Βλάχος - Ιβάν Γκρουμπάνοφ, Curent Pasts, 2012.Μιχάλης Μανουσάκης, Ένα μέτρο, 2012.
Φοίβη Γιαννίση, ΤΕΤΤΙΞ, 2012.
Εγκαίνια: 5 Δεκεμβρίου 2012 στις 8μμ.
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συνεχίζοντας την πολιτική παραγωγής νέων έργων εγκαινιάζει τρεις νέες εκθέσεις την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012 στις 8μμ.
-Στην αίθουσα νέων έργων την έκθεση Current Pasts του Βαγγέλη Βλάχου και του Ιβάν Γκρουμπάνοφ.
-Στο μεσοπάτωμα την παιγνιώδη εγκατάσταση Ένα μέτρο του Μιχάλη Μανουσάκη.
-Στο χώρο των νέων μέσων την οπτικοακουστική εγκατάσταση ΤΕΤΤΙΞ της Φοίβης Γιαννίση. (Και οι δύο εγκαταστάσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της εκθεσιακής σειράς του ΕΜΣΤ Κάθε μήνα).
Current Pasts - Βαγγέλης Βλάχος και Ιβάν Γκρουμπάνοφ
Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη.
Διάρκεια: 5 Δεκεμβρίου 2012 - 24 Φεβρουαρίου 2013.
Εκπρόσωποι μιας νεότερης γενιάς καλλιτεχνών, ο Βαγγέλης Βλάχος (Αθήνα, 1971) και ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ (Βελιγράδι, 1976), αναφέρονται συχνά στην πρόσφατη ιστορία της χώρας τους, με σκοπό την επανεξέτασή της και τη δημιουργία νέων πιθανών αφηγήσεων. Ο κοινός αυτός προβληματισμός τους ώθησε να επιλέξουν ο ένας τον άλλο για την πολύ ενδιαφέρουσα συνομιλία τους στην έκθεση Current Pasts (Τρέχοντα παρελθόντα). Το νέο έργο του Βαγγέλη Βλάχου Ξένοι αρχαιολόγοι από όρθια σε σκυφτή θέση αποτελείται από 53 φωτογραφίες που ο ίδιος ανέσυρε από τα αρχεία των ξένων αρχαιολογικών σχολών της Αθήνας. Απεικονίζουν ξένους αρχαιολόγους εν ώρα εργασίας σε αρχαιολογικές ανασκαφές ανά την επικράτεια. Η ιδέα του ξένου αρχαιολόγου που έρχεται στην Ελλάδα για να επιβλέψει τις εργασίες, δημιουργεί συσχετισμούς με τη σημερινή κατάσταση της χώρας, η οποία βρίσκεται υπό εξέταση από ξένους τεχνοκράτες/οικονομολόγους.
Ο Ιβάν Γκρουμπάνοβ παρουσιάζει μια σειρά από σχέδια με τίτλο Smokescreens -στρατιωτικός όρος που αναφέρεται στο παραπέτασμα καπνού που απελευθερώνεται για να καλύψει την κίνηση των στρατευμάτων από τον εχθρό. Το κάθε σχέδιο (ακρυλικό και καπνός σε χαρτί) συνοδεύεται από μία σύντομη φράση δανεισμένη από τον Τύπο ή τα blogs. Το δεύτερο έργο του, με τίτλο Dead Flags, είναι μια εγκατάσταση από παλιές σημαίες του κομμουνιστικού κόμματος της πρώην Γιουγκοσλαβίας και άλλων σοσιαλιστικών δημοκρατιών, τις οποίες έχει συλλέξει από παλιά πολιτιστικά ιδρύματα και σχολεία, ανασύροντας, σαν άλλος αρχαιολόγος τεκμήρια της πτώσης των ιδεολογιών.Ο Ιβάν Γκρουμπάνοφ θα βρίσκεται στην Αθήνα από 1 έως 6 Δεκεμβρίου.
Ένα μέτρο, Μιχάλης Μανουσάκης.
Επιμέλεια: Κλεάνθη - Χριστίνα Βαλκανά
Διάρκεια: 5 Δεκεμβρίου 2012-03 Φεβρουαρίου 2013.
Ο ζωγράφος Μιχάλης Μανουσάκης δημιουργεί για πρώτη φορά μια in situ εγκατάσταση με σκηνοθετημένα από τον ίδιο παιχνίδια και αντικείμενα της προσωπικής του συλλογής, φωτογραφίες και άλλα αρχειακά τεκμήρια, που άμεσα ή έμμεσα αφορούν στο παιδί. Ο τίτλος Ένα μέτρο προσδιορίζει το ύψος που τα παιδιά βλέπουν τον κόσμο τους. Ο καλλιτέχνης επιλέγει συνειδητά να κατασκευάσει την προθήκη - κιβωτό με τα παιχνίδια στο ύψος των παιδιών, ανασύροντας οικίες εμπειρίες και μνήμες από την ανιδιοτελή, γεμάτη ένταση και ορμή, χαμένη παιδικότητά μας, σε μια ύστατη προσπάθεια διαφυγής από τη σύγχρονη πραγματικότητα. Η «κιβωτός» του είναι γεμάτη από σπάνια ελληνικά, ευρωπαϊκά, γιαπωνέζικα και αμερικάνικα παιχνίδια της περιόδου 1897 - 1965. Με σεβασμό στην ιστορική συνέχεια, αλλά και με ορατή τη μυθοπλαστική διάθεση ο Μανουσάκης «μιλά» για την ιστορία, τον πόλεμο, τις κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες, την οικονομική εξαθλίωση και κυρίως την άβουλη συμμετοχή του παιδιού σε ένα παιχνίδι καταστάσεων και ρόλων που καθορίζεται από τους μεγάλους και την ίδια στιγμή, χωρίς να ονοματίζει ξεκάθαρα, υπαινίσσεται τους υπαίτιους, τους συνεργούς, τους δράστες των δεινών της ελληνικής ιστορίας.
ΤΕΤΤΙΞ, Φοίβη Γιαννίση.
Επιμέλεια: Σταμάτης Σχιζάκης.
Διάρκεια: 5 Δεκεμβρίου 2012 - 03 Φεβρουαρίου 2013.
Στην νέα πολυμεσική εγκατάσταση ΤΕΤΤΙΞ (τζίτζικας στα αρχαία ελληνικά) η Φοίβη Γιαννίση καλεί τους θεατές, σαν μέλη μιας ιδιότυπης χορωδίας, να διαβάσουν βουβά, δυνατά ή ψιθυριστά τα ποιήματά της, ιαπωνικά χαϊκού, αποσπάσματα από αρχαία ελληνικά κείμενα. Τα χειρόγραφα τοποθετούνται σε 10 αναλόγια, αντί για παρτιτούρες.
Συνεχίζοντας την σταθερή ενασχόλησή της με τον Όμηρο και τους αρχαίους λυρικούς, η Γιαννίση διερευνά της σχέση της ποιητικής με το χώρο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση της γραφής με την ανάγνωση. Τα αναλόγια ακόμη και χωρίς τον αναγνώστη – θεατή «γεμίζουν» τον εκθεσιακό χώρο με ήχο, επαναφέροντας κατά κάποιο τρόπο στη ζωή το γραπτό κείμενο.Σήμερα που οι λέξεις έχουν φθαρεί από την πολλή χρήση η Φοίβη Γιαννίση μας καλεί να ακούσουμε τη φωνή μας και να αφήσουμε το σώμα να υπακούσει στην αναπνοή του σε μια ανάγνωση «από στήθους», ενάντια στην πρακτική της αποστήθισης.
Info:
Τρεις νέες παραγωγές στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Εγκαίνια Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012, 8μμ.
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Βασιλέως Γεωργίου Β' & Ρηγίλλης 17-19, Αθήνα.
Είσοδος ελεύθερη.
0 σχόλια:
Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...