Ε Ξ Ω Σ Τ Ρ Ε Φ Ε Ι Α.
Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση πραγματοποιήθηκε η διημερίδα που οργάνωσε, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της για την ανάπτυξη και προβολή της Ελληνικής Κινηματογραφίας, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.
Η διημερίδα είχε σαν αντικείμενο την εξωστρέφεια της Ελληνικής Ταινίας και τίτλο “Riding the Greek Wave”. Αφετηρία της το σκεπτικό πως σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, και μάλιστα τη στιγμή που τα μάτια όλου του κόσμου είναι στραμμένα στη χώρα μας, η ελληνική ταινία έχει ανάγκη από εξωστρέφεια, πόρους και κοινό προκειμένου να υπάρξει και να μεταφέρει παντού τον σύγχρονο Ελληνικό πολιτισμό. Στην Διημερίδα, που φιλοξενήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 29 & 30 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαν με παρουσιάσεις σημαντικοί παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής αγοράς και συνομίλησαν με τους επαγγελματίες κιν/στές για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί η προώθηση και διεθνής διανομή μιας ταινίας.
Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση πραγματοποιήθηκε η διημερίδα που οργάνωσε, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της για την ανάπτυξη και προβολή της Ελληνικής Κινηματογραφίας, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.
Η διημερίδα είχε σαν αντικείμενο την εξωστρέφεια της Ελληνικής Ταινίας και τίτλο “Riding the Greek Wave”.
Αφετηρία της το σκεπτικό πως σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, και μάλιστα τη στιγμή που τα μάτια όλου του κόσμου είναι στραμμένα στη χώρα μας, η ελληνική ταινία έχει ανάγκη από εξωστρέφεια, πόρους και κοινό προκειμένου να υπάρξει και να μεταφέρει παντού τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό.
Στην Διημερίδα, που φιλοξενήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 29 & 30 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαν με παρουσιάσεις σημαντικοί παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής αγοράς και συνομίλησαν με τους επαγγελματίες κιν/στές για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί η προώθηση και διεθνής διανομή μιας ταινίας.
Το διήμερο ξεκίνησε με μια εισαγωγή του παραγωγού Κωνσταντίνου Κοντοβράκη, ο οποίος παρουσίασε τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα στους Ευρωπαίους σκηνοθέτες για να αναπτύξουν και να προωθήσουν τα έργα τους σε διεθνές επίπεδο, όπως εργαστήρια ανάπτυξης, συμπαραγωγές, αγορές, βάσεις δεδομένων, πλατφόρμες video on demand και άλλα.
Ο Dieter Kosslick, διευθυντής του Φεστιβάλ Βερολίνου και η Bianca Taal υπεύθυνη επιλογής ταινιών για το Rotterdam Film Festival και μέλος της επιτροπής επιλογής του CineMart, παρουσίασαν τα κριτήρια με τα οποία επιτυγχάνεται η διακίνηση των ταινιών στα διεθνή φεστιβάλ, που αποτελούν προθαλάμους της παγκόσμιας διανομής.
Η Savina Neirotti, επικεφαλής του TorinoFilmLab, η Αποστολία Παπαϊωάννου και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, εκπρόσωποι του MFI Script 2 Film Workshops, ανέλυσαν τις δυνατότητες ανάπτυξης και χρηματοδότησης που προσφέρονται μέσα από τα εργαστήρια σεναρίου.
Ο Michael Weber, διευθυντής της Match Factory, ενός από τα πλέον πετυχημένα γραφεία world sales της Ευρώπης και η Mathilde Henrot, συνιδρύτρια της πρωτοποριακής πλατφόρμας Festival Scope, παρουσίασαν τους τρόπους πρόσβασης στην παγκόσμια αγορά.
Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης διευθυντής του ευρωπαϊκού προγράμματος MEDIA για τη στήριξη του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα, η Marie-Pierre Marcia, υπεύθυνη του προγράμματος Crossroads και η Γιάννα Σαρρή, υπεύθυνη του προγράμματος Agora Market του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκαν στις δυνατότητες χρηματοδότησης και συνεργασίας σε ευρωπαϊκή κλίμακα.
Στην ενότητα «Η Ελληνική Εμπειρία» ο σκηνοθέτης Γιώργος Ζώης και η παραγωγός Μαρία Δρανδάκη παρουσίασαν τη διαδικασία ανάπτυξης της νέας τους ταινίας Stage Fright. Σημαντική ήταν, επίσης, η παρουσία μιας πληθώρας επιτυχημένων Ελλήνων κινηματογραφιστών με πρόσφατη διεθνή παρουσία, οι οποίοι μίλησαν για την πορεία τους και μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τα χρηματοδοτικά προγράμματα και τη συμμετοχή τους σε διεθνή φεστιβάλ: η Αθηνά Τσαγκάρη, ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, ο Βασίλης Μαζωμένος, η Πένη Παναγιωτοπούλου, καθώς και η παραγωγός Αμάντα Λιβανού.
Επίσημος προσκεκλημένος της διημερίδας ήταν ο Marcus Hu, πρόεδρος της Strand Releasing, κορυφαίας – σε μη αγγλόφωνες ταινίες – εταιρίας διανομής των ΗΠΑ, ο οποίος μίλησε για την αγορά ξενόγλωσσων ταινιών στην Αμερική και τη σημασία του προωθητικού υλικού που τις συνοδεύει.
Επίσης, στο πλαίσιο της διοργάνωσης υλοποιήθηκε ένα παράλληλο εργαστήριο με αντικείμενο τη δημιουργία trailer για δύο ελληνικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής.
Πρόκειται για τις ταινίες "Η κόρη" του Θάνου Αναστόπουλου και "Wild duck" του Γιάννη Σακαρίδη. Το εργαστήριο υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των Marcus Hu, Απόστολου Καρακάση, λέκτορα στο τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, και τους μοντέρ Λάμπη Χαραλαμπίδη & Χρήστο Γιαννακόπουλο, οι οποίοι δούλεψαν μέσω τηλεδιάσκεψης για δημιουργία των trailer. Η τελευταία φάση της δημιουργικής διαδικασίας έγινε στην Αθήνα, στις 29 Σεπτεμβρίου, παρουσία ολιγομελούς ομάδας Ελλήνων μοντέρ, σκηνοθετών και παραγωγών. Με τηλεδιάσκεψη οι Έλληνες επαγγελματίες συνομίλησαν επίσης με τον Stuart Robertson, co-president της εταιρείας Big Science Film, ειδικευμένης στα trailer και το τελικό αποτέλεσμα προβλήθηκε στο κοινό της διημερίδας την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου.
Το διήμερο ολοκληρώθηκε με την προβολή των trailers των ταινιών του 2012.
Η πρόεδρος της ΕΑΚ υποσχέθηκε «κάθε Σεπτέμβρη να συναντιόμαστε και να ανταλλάσσουμε ιδέες και προτάσεις που θα εισάγουν την έννοια της εξωστρέφειας στο λεξιλόγιο των κινηματογραφιστών. "
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση κ. Τάσος Μπουλμέτης ανέφερε ότι «το παρόν Δ.Σ. του Συνδέσμου αποφάσισε ομόφωνα πως, σε αυτές τις κρίσιμες ώρες που περνάει η ελληνική κοινωνία, ο Σύνδεσμος οφείλει να είναι εξωστρεφής και πως, εκτός από την βασική του υποχρέωση να αναδεικνύει το έργο των υποτρόφων, επιλέγει να συμμετέχει σε συνέργειες με άλλους φορείς Πολιτισμού -στην προκειμένη περίπτωση με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου».
Η ΕΑΚ έχει διοργανώσει επίσης ένα συνέδριο για την Οπτικοακουστική Παιδεία, μια ημερίδα για τον ψηφιακό κινηματογράφο και μια διεθνή συνάντηση για το soundrtack (συνδιοργάνωση).
Μεγάλος χορηγός της ΕΑΚ είναι η NOVA, και μόνιμος υποστηρικτής η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Στην διημερίδα Riding the Greek Wave η ΕΑΚ υποστηρίχθηκε γενναιόδωρα από το New Hotel, το Ινστιτούτο Goethe, το Γαλλικό Ινστιτούτο, το ΕΚΚ, την εταιρεία Graal, το Media και το Film Hellenes του Σικάγο.
Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση πραγματοποιήθηκε η διημερίδα που οργάνωσε, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της για την ανάπτυξη και προβολή της Ελληνικής Κινηματογραφίας, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.
Η διημερίδα είχε σαν αντικείμενο την εξωστρέφεια της Ελληνικής Ταινίας και τίτλο “Riding the Greek Wave”. Αφετηρία της το σκεπτικό πως σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, και μάλιστα τη στιγμή που τα μάτια όλου του κόσμου είναι στραμμένα στη χώρα μας, η ελληνική ταινία έχει ανάγκη από εξωστρέφεια, πόρους και κοινό προκειμένου να υπάρξει και να μεταφέρει παντού τον σύγχρονο Ελληνικό πολιτισμό. Στην Διημερίδα, που φιλοξενήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 29 & 30 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαν με παρουσιάσεις σημαντικοί παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής αγοράς και συνομίλησαν με τους επαγγελματίες κιν/στές για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί η προώθηση και διεθνής διανομή μιας ταινίας.
Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση πραγματοποιήθηκε η διημερίδα που οργάνωσε, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της για την ανάπτυξη και προβολή της Ελληνικής Κινηματογραφίας, η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.
Η διημερίδα είχε σαν αντικείμενο την εξωστρέφεια της Ελληνικής Ταινίας και τίτλο “Riding the Greek Wave”.
Αφετηρία της το σκεπτικό πως σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, και μάλιστα τη στιγμή που τα μάτια όλου του κόσμου είναι στραμμένα στη χώρα μας, η ελληνική ταινία έχει ανάγκη από εξωστρέφεια, πόρους και κοινό προκειμένου να υπάρξει και να μεταφέρει παντού τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό.
Στην Διημερίδα, που φιλοξενήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στις 29 & 30 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαν με παρουσιάσεις σημαντικοί παράγοντες της διεθνούς κινηματογραφικής αγοράς και συνομίλησαν με τους επαγγελματίες κιν/στές για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επιτευχθεί η προώθηση και διεθνής διανομή μιας ταινίας.
Το διήμερο ξεκίνησε με μια εισαγωγή του παραγωγού Κωνσταντίνου Κοντοβράκη, ο οποίος παρουσίασε τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα στους Ευρωπαίους σκηνοθέτες για να αναπτύξουν και να προωθήσουν τα έργα τους σε διεθνές επίπεδο, όπως εργαστήρια ανάπτυξης, συμπαραγωγές, αγορές, βάσεις δεδομένων, πλατφόρμες video on demand και άλλα.
Ο Dieter Kosslick, διευθυντής του Φεστιβάλ Βερολίνου και η Bianca Taal υπεύθυνη επιλογής ταινιών για το Rotterdam Film Festival και μέλος της επιτροπής επιλογής του CineMart, παρουσίασαν τα κριτήρια με τα οποία επιτυγχάνεται η διακίνηση των ταινιών στα διεθνή φεστιβάλ, που αποτελούν προθαλάμους της παγκόσμιας διανομής.
Η Savina Neirotti, επικεφαλής του TorinoFilmLab, η Αποστολία Παπαϊωάννου και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, εκπρόσωποι του MFI Script 2 Film Workshops, ανέλυσαν τις δυνατότητες ανάπτυξης και χρηματοδότησης που προσφέρονται μέσα από τα εργαστήρια σεναρίου.
Ο Michael Weber, διευθυντής της Match Factory, ενός από τα πλέον πετυχημένα γραφεία world sales της Ευρώπης και η Mathilde Henrot, συνιδρύτρια της πρωτοποριακής πλατφόρμας Festival Scope, παρουσίασαν τους τρόπους πρόσβασης στην παγκόσμια αγορά.
Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης διευθυντής του ευρωπαϊκού προγράμματος MEDIA για τη στήριξη του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα, η Marie-Pierre Marcia, υπεύθυνη του προγράμματος Crossroads και η Γιάννα Σαρρή, υπεύθυνη του προγράμματος Agora Market του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκαν στις δυνατότητες χρηματοδότησης και συνεργασίας σε ευρωπαϊκή κλίμακα.
Στην ενότητα «Η Ελληνική Εμπειρία» ο σκηνοθέτης Γιώργος Ζώης και η παραγωγός Μαρία Δρανδάκη παρουσίασαν τη διαδικασία ανάπτυξης της νέας τους ταινίας Stage Fright. Σημαντική ήταν, επίσης, η παρουσία μιας πληθώρας επιτυχημένων Ελλήνων κινηματογραφιστών με πρόσφατη διεθνή παρουσία, οι οποίοι μίλησαν για την πορεία τους και μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τα χρηματοδοτικά προγράμματα και τη συμμετοχή τους σε διεθνή φεστιβάλ: η Αθηνά Τσαγκάρη, ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, ο Βασίλης Μαζωμένος, η Πένη Παναγιωτοπούλου, καθώς και η παραγωγός Αμάντα Λιβανού.
Επίσημος προσκεκλημένος της διημερίδας ήταν ο Marcus Hu, πρόεδρος της Strand Releasing, κορυφαίας – σε μη αγγλόφωνες ταινίες – εταιρίας διανομής των ΗΠΑ, ο οποίος μίλησε για την αγορά ξενόγλωσσων ταινιών στην Αμερική και τη σημασία του προωθητικού υλικού που τις συνοδεύει.
Επίσης, στο πλαίσιο της διοργάνωσης υλοποιήθηκε ένα παράλληλο εργαστήριο με αντικείμενο τη δημιουργία trailer για δύο ελληνικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής.
Πρόκειται για τις ταινίες "Η κόρη" του Θάνου Αναστόπουλου και "Wild duck" του Γιάννη Σακαρίδη. Το εργαστήριο υλοποιήθηκε με τη συνεργασία των Marcus Hu, Απόστολου Καρακάση, λέκτορα στο τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, και τους μοντέρ Λάμπη Χαραλαμπίδη & Χρήστο Γιαννακόπουλο, οι οποίοι δούλεψαν μέσω τηλεδιάσκεψης για δημιουργία των trailer. Η τελευταία φάση της δημιουργικής διαδικασίας έγινε στην Αθήνα, στις 29 Σεπτεμβρίου, παρουσία ολιγομελούς ομάδας Ελλήνων μοντέρ, σκηνοθετών και παραγωγών. Με τηλεδιάσκεψη οι Έλληνες επαγγελματίες συνομίλησαν επίσης με τον Stuart Robertson, co-president της εταιρείας Big Science Film, ειδικευμένης στα trailer και το τελικό αποτέλεσμα προβλήθηκε στο κοινό της διημερίδας την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου.
Το διήμερο ολοκληρώθηκε με την προβολή των trailers των ταινιών του 2012.
Η πρόεδρος της ΕΑΚ υποσχέθηκε «κάθε Σεπτέμβρη να συναντιόμαστε και να ανταλλάσσουμε ιδέες και προτάσεις που θα εισάγουν την έννοια της εξωστρέφειας στο λεξιλόγιο των κινηματογραφιστών. "
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση κ. Τάσος Μπουλμέτης ανέφερε ότι «το παρόν Δ.Σ. του Συνδέσμου αποφάσισε ομόφωνα πως, σε αυτές τις κρίσιμες ώρες που περνάει η ελληνική κοινωνία, ο Σύνδεσμος οφείλει να είναι εξωστρεφής και πως, εκτός από την βασική του υποχρέωση να αναδεικνύει το έργο των υποτρόφων, επιλέγει να συμμετέχει σε συνέργειες με άλλους φορείς Πολιτισμού -στην προκειμένη περίπτωση με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου».
Η ΕΑΚ έχει διοργανώσει επίσης ένα συνέδριο για την Οπτικοακουστική Παιδεία, μια ημερίδα για τον ψηφιακό κινηματογράφο και μια διεθνή συνάντηση για το soundrtack (συνδιοργάνωση).
Μεγάλος χορηγός της ΕΑΚ είναι η NOVA, και μόνιμος υποστηρικτής η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση. Στην διημερίδα Riding the Greek Wave η ΕΑΚ υποστηρίχθηκε γενναιόδωρα από το New Hotel, το Ινστιτούτο Goethe, το Γαλλικό Ινστιτούτο, το ΕΚΚ, την εταιρεία Graal, το Media και το Film Hellenes του Σικάγο.
0 σχόλια:
Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...