Μια μεγάλη προσωπικότητα των γραμμάτων και των Τεχνών της πόλης της Λάρισας, ο κ. Άγγελος Πετρουλάκης, που χαρακτηρίζεται για την υποστήριξή του σε ό,τι αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής, εξέφρασε μέσω της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτει, το «θυμό» του για την παράσταση «Οιδίπους Τύραννος», από το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, που «ανέβηκε» προχθές στην πόλη μας.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρει:
«Ας καταθέσω δημόσια το θυμό μου για το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου και τον Οιδίποδα Τύραννό του, τους Χειλάκη και Μαρκουλάκη, και τον βιαστή της Αρχαίας Τραγωδίας Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις, όπως κι εκείνους τους αρμόδιους ανθέλληνες που αποφάσισαν να στείλουν την παράσταση στην Επίδαυρο.
Δικαίωμα έχουν να εξευτελίζουν εαυτούς, όχι όμως και τον Σοφοκλή. Δικαίωμα έχουν να διασύρουν θεατρικά έργα που θα έγραφα οι ίδιοι. Όχι όμως Αρχαία Ελληνική Τραγωδία. Τούτο το έθνος αξίζει καλύτερη μοίρα και όχι αλητείες στο σώμα της πολιτιστικής του παρακαταθήκης. Οι Χειλάκης και Μαρκουλάκης ας γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί και ας χαρακτηρίσουν θέατρο ακόμα και ό,τι πιο νοσηρό υπάρχει, αρκεί να είναι δικό τους. Ποιητές που πάνω τους σταμάτησε η αιωνιότητα ανήκουν στα ιερά του έθνους και ουδείς δικαιούται να παίζει με το έργο τους.»
Κάθε σκηνοθέτης προσπαθεί να καινοτομήσει με απώτερο σκοπό να προκαλέσει και να σχολιαστεί με τα διάφορα "σκηνοθετικά ευρήματα" που ξεφεύγουν από την παγιωμένη μορφή της τραγωδίας. Στο πλάισιο αυτό νομίζω κινήθηκε ο σκηνοθέτης, κυρίως στα χορικά του οιδίποδα που ήταν μελοποιημένα σαν παιδικά τραγουδάκια, τα οποία από τη μια περνούσαν στο κοινό την τραγική ειρωνεία που διατρέχει το κείμενο της τραγωδίας από την άλλη όμως "ενόχλησαν" αρκετούς, όπως και εμένα, που προτιμώ ένα κλασικό κείμενο να το δω να παρουσιάζεται πιο κοντά στην αυθεντική του μορφή.
ΑπάντησηΔιαγραφή