Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά 44 κυρίες... άνω των 50 ετών ανέβηκαν - αγκομαχώντας ελαφρά - στον Ολυμπο, σε τοπία που κόβουν την ανάσα. Στη διαδρομή έκαναν μία στάση για να καπνίσουν ένα πούρο, να γευτούν ντόπιες λιχουδιές, να θαυμάσουν τη φύση και όταν κουράζονταν... έριχναν στροφές και μείωναν ταχύτητα.
Στην αρχή ξεκίνησαν 48, αλλά στο τέλος τερμάτισαν 44. Τόσα ήταν τα αυτοκίνητα - αντίκες που πήραν μέρος στο 1ο Ιστορικό Ράλι «Ολυμπος», το οποίο διοργάνωσε το δίκτυο Συλλόγων Επαρχίας Ελασσόνας και Αποδήμων Επαρχίας Ελασσόνας «Περραιβία», σε συνεργασία με την περιφέρεια Θεσσαλίας και τις Λέσχες Κλασικών Οχημάτων Βόλου και Θεσσαλονίκης.
Στην αρχή ξεκίνησαν 48, αλλά στο τέλος τερμάτισαν 44. Τόσα ήταν τα αυτοκίνητα - αντίκες που πήραν μέρος στο 1ο Ιστορικό Ράλι «Ολυμπος», το οποίο διοργάνωσε το δίκτυο Συλλόγων Επαρχίας Ελασσόνας και Αποδήμων Επαρχίας Ελασσόνας «Περραιβία», σε συνεργασία με την περιφέρεια Θεσσαλίας και τις Λέσχες Κλασικών Οχημάτων Βόλου και Θεσσαλονίκης.
Αυτοκίνητα βγαλμένα λες από ελληνικές ταινίες, Mercedes, Pontiac, MG, BMW, Triumph, Dodge, Alfa Romeo, Fiat, Opel κ. ά. , συγκεντρώθηκαν στη Λάρισα και αφού πέρασαν από τεχνικό έλεγχο, ξεκίνησαν για το ταξίδι τους. Υπό το έμπειρο μάτι διεθνών κριτών αγώνων κλασικού αυτοκινήτου και εφοδιασμένα με ειδικά, ηλεκτρονικά συστήματα για τη χρονομέτρησή τους, τα Ι. Χ. ακολούθησαν ειδικές διαδρομές γεμάτες εκπλήξεις, στις πλαγιές του Ολύμπου και μέσα από χωριά στα Πιέρια Ορη, σε ένα περιβάλλον που έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της φύσης. Στη θέση του οδηγού ήταν άντρες και γυναίκες κάθε ηλικίας, ενώ μεταξύ των συνοδηγών ξεχώρισαν και 10χρονοι που απόλαυσαν ένα διαφορετικό ταξίδι.
Η διαδρομή
Η εκκίνηση δόθηκε από εμπορικό κέντρο της Λάρισας και η διαδρομή που ακολούθησαν ήταν μέσω της παλιάς εθνικής οδού, προς Ελασσόνα, Καλλιθέα, Ολυμπιάδα, Κρυόβρυση, Καρυά (σε υψόμετρο 1. 000 μέτρα ), Παλαιό Παντελεήμονα, Πλαταμώνα, όπου και διανυκτέρευσαν. Την επόμενη μέρα ακολούθησαν την αντίστροφη διαδρομή μέχρι την πλατεία Ελασσόνας, όπου έγινε ο τερματισμός, και η ανάδειξη νικητών.
Εκείνο που εντυπωσίασε οδηγούς και συνοδηγούς ήταν το γεγονός, πως οι ντόπιοι τους υποδέχονταν με χειροκροτήματα, επευφημίες, αλλά και λιχουδιές που έφερναν οι γυναίκες των χωριών, είτε για να τους ξεδιψάσουν, είτε για να τους γλυκάνουν. Στο Δομένικο, μάλιστα, προσφέρθηκαν τα ονομαστά πούρα για ένα διάλειμμα χαλάρωσης.
Ο αγώνας
Οι όροι για τους συμμετέχοντες
«Ηταν ένας συναρπαστικός αγώνας που ενθουσίασε τους συμμετέχοντες. Στόχος ήταν να κινηθούν με κανονική ταχύτητα τα αυτοκίνητα. Οσα πήγαιναν πολύ αργά, τους αφαιρούνταν πόντοι, όπως και σε όσους οδηγούς πατούσαν γκάζι. Για παράδειγμα η διαδρομή Λάρισα-Ελασσόνα, 70 χλμ. , που ένα συμβατικό αυτοκίνητο σήμερα την καλύπτει σε 40 λεπτά, τα συγκεκριμένα ΙΧ έπρεπε να την κάνουν σε 2 ώρες», είπε στο «Εθνος», ο πρόεδρος του «Δικτύου Περραιβία», Κ. Σκριάπας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι το επόμενο, 2ο Ιστορικό Ράλι «Ολυμπος», του χρόνου, θα είναι επετειακό, καθώς θα συνδυαστεί με τα 100 χρόνια από την κατάκτηση της κορυφής του Ολύμπου.
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ
Από την εφημερίδα "Το έθνος"
0 σχόλια:
Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...