Headlines News :

Αναζητώντας την κρυμμένη γοητεία της Εκπαίδευσης.

Δημοσίευση από Art and City | Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012 7:47 π.μ.

Βιωματικές συναντήσεις για Εκπαιδευτικούς από τους "Πολίτες Εν Γνώσει".

Κύκλος 7 βιωματικών συναντήσεων με στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση δεξιοτήτων διαχείρισης των πολλαπλών μας ρόλων στην εκπαίδευση από τους "Πολίτες Εν Γνώσει".

Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών αποτελεί στη σύγχρονη εποχή μια πολυσήμαντη διαδικασία. Οι πληροφορίες και οι γνώσεις στις μέρες μας παράγονται και απαξιώνονται με γρήγορους ρυθμούς συμπαρασύροντας αλλαγές στο κοινωνικό επίπεδο, παράλληλα με την αύξηση της πολυπλοκότητας των κοινωνικών αναγκών.
Σε αυτό το περιβάλλον τίθεται επιτακτική η ανάγκη για επαναπροσδιορισμό των στόχων και εμπλουτισμό της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών με τρόπους που θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν το προσωπικό τους δυναμικό, να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους, να αυξήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και την αποτελεσματικότητά τους, ως πρόσωπα και ως επαγγελματίες.
Ως σήμερα οι περισσότερες μελέτες και προσεγγίσεις που αφορούν στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία έδιναν έμφαση στην αντικειμενικότητα του εκπαιδευτή. Η αντικειμενικότητα ορίζει τον εκπαιδευτή ως εξωτερικό παρατηρητή και εστιάζει, γενικά, στα πρόσωπα που έχουν το πρόβλημα. Η προσέγγιση μας, μέσω του προγράμματος αυτού, εστιάζει στην υποκειμενική εμπειρία των ατόμων που –έτσι κι αλλιώς- έχουν και τη λύση. Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα προτείνει να εξεταστεί η υποκειμενική εμπειρία των διαδικασιών μάθησης. Να απαντηθεί, δηλαδή, το ερώτημα «ποιος είμαι εγώ που μαθαίνω και πως μαθαίνω».
Το «διδάσκειν» είναι πάνω απ’ όλα η συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων και των γνώσεων μας, καθώς και η διαρκής αναζήτηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα μας, την ευθύνη μας, τη σκοπιμότητα των δράσεών μας˙ η συνεχής δηλαδή αναζήτηση του επαγγελματικού μας εαυτού.
Ο δάσκαλος πλέον ορίζει τον εαυτό του ως διαμεσολαβητή, σύμβουλο και υποστηρικτή των μαθητών του. Είναι ο καταλύτης των γνώσεων, των στάσεων και ο δημιουργός του σχολικού κλίματος που θα οδηγήσει τους μαθητές στην αναζήτηση, διερεύνηση και ανακάλυψη της γνώσης.
Με βάση τη συγκεκριμένη μεθοδολογία προηγείται, η σχέση, της γνώσης και η αυτογνωσία ,της σχέσης. Ο εκπαιδευτικός μεταβιβάζει την επιστήμη του, διαμέσου της σχέσης με εργαλείο τον εαυτό του. Γι' αυτό θεωρείται σήμερα εξίσου σημαντική με τη γνωστική κατάρτιση και η επικοινωνιακή - διαδραστική δεξιότητα και εμπειρία που θα του επιτρέψει να λειτουργήσει ως σύμβουλος-παιδαγωγός και εμψυχωτής.
Στόχος, των βιωματικών εργαστηρίων είναι να η ανάπτυξη εκ μέρους του εκπαιδευτικού διαφόρων στρατηγικών επικοινωνίας με κάθε μαθητή, αλλά και την τάξη, να υποκινήσει τη διαδικασία της μάθησης και αυτό-έκφρασης για τους μαθητές του, να αξιοποιήσει θετικά τις αναδυόμενες δυσλειτουργικές συμπεριφορές. Επιπλέον, να δώσει ώθηση στη δυνατότητα αυτοβελτίωσης των μαθητών, μέσα από τη δημιουργική αξιοποίηση των δεξιοτήτων τους και τη διαρκή ανακατανομή των ρόλων τους στην ομάδα. Τέλος, να ορίσει την τάξη ως πλαίσιο/στίβο συνεχούς αλλαγής και διακίνησης γνώσεων, ιδεών, αρχών, έτσι ώστε να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις συγκρούσεις και να αξιοποιεί θετικά το δυναμικό των μαθητών.

Πρόγραμμα
“Τα επτά βασικά βήματα της αναζήτησης της γοητείας της εκπαίδευσης”.

Λάρισα: Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012, 10.00 έως 17.00 


“Ενισχύοντας το αίσθημα του «ανήκειν», στη σχέση, στο σχολείο, στην κοινότητα”.
Λάρισα: Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2012, 10.00 έως 17.00

“Φυσαλίδες από το δικό μου σχολικό βίωμα που αναδύονται κατά το εκπαιδευτικό έργο”, Συντονίστρια: Δήμητρα Σταύρου, Ψυχολόγος, Δραματοθεραπεύτρια.
Λάρισα: Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2013, 10:00 έως 17:00

Γεφυρώνοντας τις γενιές στο σχολείο και στις σχέσεις (Γενεαλογία της εκπαίδευσης).
Λάρισα: Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013, 10:00 έως 17:00

“Διαχειρίζομαι τις απώλειες στη ζωή μου”, Συντονίστρια: Χατζηνικολάου Σοφία, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Λάρισα: Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013, 10:00 έως 17:00

“Ενισχύοντας τον επαγγελματικό μου ρόλο (μελέτη περιπτώσεων)”.
Λάρισα: Σάββατο, 16 Μαρτίου 2013, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 17 Μαρτίου 2013, 10:00 έως 17:00

“Παράγοντες λειτουργικότητας του εκπαιδευτικού ρόλου”.

Λάρισα: Σάββατο, 13 Απριλίου 2013, 10:00 έως 17:00
Βόλος: Κυριακή, 14 Απριλίου 2013, 10:00 έως 17:00

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων.

Είναι διάρκειας 60 ωρών και θα υλοποιούνται περίπου ανά μήνα (ημέρα Σάββατο για την πόλη της Λάρισας και Κυριακή για την πόλη του Βόλου) από τον Νοέμβριο του 2012 έως τον Απρίλιο του 2013.

Κόστος συμμετοχής: 250€ το οποίο μπορεί να πληρωθεί σε 3 ισόποσες δόσεις.

Συντονιστές – Εμψυχωτές:

Κόζυβα Πασχαλίνα, Σχολική Σύμβουλος Φ.Ε. – Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων
Γιαννούσης Γιώργος, Ψυχοθεραπευτής, Οικογενειακός θεραπευτής - Εκπαιδευτής Ενηλίκων.

Τηλ. Επικοινωνίας:
80.111.70.111, 2410625360 & 2421077433.
Μοιραστείτε το :

0 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...

 

Υποστήριξη : About us | Επικοινωνία | Διαφήμιση
Copyright © 2013. ArtandCity.gr - Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.