Headlines News :

Η διαρκής άνοιξη του Ελληνικού ντιζάιν.

Δημοσίευση από Art and City | Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012 7:59 π.μ.


Δυστυχώς το graphic design δεν είναι ολυμπιακό άθλημα, διαφορετικά θα σαρώναμε τα μετάλλια σε δύο μήνες από σήμερα στους Αγώνες του Λονδίνου.
Νέες διακρίσεις για το ελληνικό ντιζάιν, αυτήν τη φορά από τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ντιζάιν, η τελετή απονομής των οποίων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Ελσίνκι. Στην πραγματικότητα η Ελλάδα πάλεψε για την πρωτιά με χώρες που διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη παράδοση στο ντιζάιν, όπως την Ολλανδία και τη Γερμανία. Πιο συγκεκριμένα, ελληνικά γραφεία κατέκτησαν 5 πρώτες θέσεις (δεύτεροι πίσω μόνο από την Ολλανδία, που είχε 6) και 20 συνολικά διακρίσεις (τρίτοι πίσω από τους Γερμανούς που είχαν 30 και τους Ολλανδούς που είχαν 26). Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητό το μέγεθος της επιτυχίας χρειάζεται να αναφερθεί ότι στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Ντιζάιν συμμετείχαν 523 γραφεία από 34 διαφορετικές χώρες, αριθμός ρεκόρ για τη συγκεκριμένη διοργάνωση, σύμφωνα με την ελληνική επιθεώρηση για το ντιζάιν, designmag.
Μία (ακόμα) μεγάλη βραδιά για την ελληνική οπτική επικοινωνία. Αριστερά, η ώρα της βράβευσης για το δημιουργικό γραφείο G με φόντο το λογότυπό της ΚΟΑ. Δεξιά, άλλες δύο πρωτιές: για τις συσκευασίες του Eleia Olive Oil και του Brüken.
Ως προς τα βραβεία, χρυσά στις κατηγορίες τους κέρδισαν η G design Studio (για το λογότυπο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών), η Bob Studio (για τη συσκευασία Eleia Olive Oil), η Mouse Graphics (για τη σειρά συσκευασιών Brüken), η Nomint (για το animation του Tonight) και η Dolphins (για το λογότυπο Balkan Tales).
Χωρίς να είναι απαραίτητα το αποκορύφωμα μιας διαρκώς ανοδικής πορείας, οι νέες επιτυχίες από το Ελσίνκι επιβεβαιώνουν την εξαιρετική φόρμα, το ταλέντο και την υγεία της ελληνικής δημιουργικής κοινότητας, παρά (ή μήπως και εξαιτίας;) τις εντελώς αποθαρρυντικές συνθήκες στην εγχώρια αγορά. Και είναι αλήθεια ότι ήταν στα ίδια βραβεία, πριν από τέσσερα χρόνια, που αρχίσαμε να διαισθανόμαστε τη λαμπερή αυτή άνοιξη στον χώρο της οπτικής επικοινωνίας, Γιατί το 2008 ένα ελληνικό γραφείο, ή για να είμαστε πιο ακριβείς το πολυβραβευμένο γραφείο Βeetroot από τη Θεσσαλονίκη, είχε αναδειχθεί European Design Agency of the year. Για την ιστορία, Εuropean Design Agency of the year ανακηρύχθηκε φέτος το γραφείο Silo, με έδρα του τη Χάγη της Ολλανδίας, το βραβείο Best of Show κέρδισε το έργο decodeunicode από τη Γερμανία και το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, η σειρά γραμματοσήμων Stad van Nederland του ολλανδικού γραφείου Gummo.
Οσο για τους λόγους της παρατεταμένης άνοιξης της ελληνικής οπτικής επικοινωνίας μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν. Το δυσμενές οικονομικό κλίμα περιορίζει μεν την εγχώρια αγορά, αλλά από την άλλη πλευρά ευνοεί τον σκληρό ανταγωνισμό. Επίσης η έμφαση στις εξαγωγές κινητοποιεί εξωστρεφείς επιχειρήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση: αναγνωρίζουν τη βαρύτητα της οπτικής επικοινωνίας σε συνθήκες απόλυτης παγκοσμιοποίησης, με αποτέλεσμα να απευθύνονται πιο συστηματικά σε ελληνικά δημιουργικά γραφεία. Ευτυχώς γι’ αυτές βρίσκονται στη σωστή χώρα. Τουλάχιστον ως προς το ντιζάιν.
ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή
Μοιραστείτε το :

0 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...

 

Υποστήριξη : About us | Επικοινωνία | Διαφήμιση
Copyright © 2013. ArtandCity.gr - Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.