Μπορεί το βιβλίο να γίνει διαφυγή σε καιρούς κρίσης; Κι ακόμη περισσότερο: Μπορεί να συμβάλει στην ψυχική ευεξία όσων καταφεύγουν στις σελίδες του;
Μια έρευνα που παρουσιάστηκε χθες το μεσημέρι στο Public του Συντάγματος έδειξε ότι εκείνοι που επιλέγουν να διαβάσουν είναι πιο ευτυχισμένοι και ανοιχτοί στο καινούργιο και το διαφορετικό.
Αλλά δεν ήταν τα μόνα ενδιαφέροντα στοιχεία που έδειξε αυτή η πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η Qed σε 1.000 σπίτια ενήλικου αστικού πληθυσμού, το καλοκαίρι του 2012, κατόπιν παραγγελίας των καταστημάτων Public.
Εδειξε επίσης: Οτι το 52% του αστικού πληθυσμού είναι αγοραστές βιβλίων. Οτι οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων είναι η λογοτεχνία (ελληνική, ξένη, σύγχρονη και κλασική, την οποία προτιμά το 68% των συχνών αγοραστών βιβλίων). Οτι οι περιστασιακοί αναγνώστες, μετά την ελληνική λογοτεχνία, προτιμούν τα αστυνομικά και τα ιστορικά βιβλία. Οτι συχνότερα αγοράζουν οι γυναίκες, οι νέοι και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης. Οτι φίλοι, Διαδίκτυο και βιβλιοπωλεία αποτελούν τα βασικά μέσα ενημέρωσης για το βιβλίο και ότι ο μέσος αγοραστής αγοράζει κατά μέσον όρο 4 βιβλία τον χρόνο.
Τα καταστήματα Public, που - σύμφωνα με την έρευνα- έχουν εδραιωθεί στις προτιμήσεις του κοινού ως προορισμός εύρεσης βιβλίων, δίνουν έμφαση στη διάδοση του βιβλίου με διάφορους τρόπους, λαμβάνοντας ασφαλώς υπόψη και την οικονομική κρίση που πλήττει τους αναγνώστες. Και καταστρώνουν πολλές δράσεις για τη διάδοση του βιβλίου. Ετσι, προσφέρουν τιμές Amazon σε όλα τα ξενόγλωσσα βιβλία μέσω Ιnternet. Διοργάνωσαν 700 δράσεις τον περασμένο χρόνο στο πλαίσιο της εκστρατείας για το βιβλίο. Εχουν δοθεί 1.000 βιβλία σε δανειστικές βιβλιοθήκες, σε χώρους αναμονής νοσοκομείων, 1.350 βιβλία ανταλλάχθηκαν σε 3 εκδηλώσεις και 21 χιλιάδες τόμοι συγκεντρώθηκαν στα τρία Booknights που διοργανώθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπάρχει σελίδα στο facebook που αριθμεί 55 χιλιάδες μέλη, τα οποία συζητούν μόνο για το βιβλίο.
Τα καταστήματα Public άνοιξαν 20 νέα βιβλιοπωλεία μέσα στο 2012 και σχεδιάζουν να ανοίξουν άλλα 30 μέσα στο 2013, επενδύοντας στη διείσδυση του βιβλίου στις τοπικές κοινωνίες. Οι υπεύθυνοι του Public δεν παραγνωρίζουν ότι υπάρχει πτώση της αγοραστικής δράσης, πιστεύουν όμως ότι υπάρχουν τρόποι να διευρυνθεί το ενδιαφέρον του κοινού. «Η κρίση μείωσε την απόδειξη, αλλά υπάρχει διάθεση αλλαγής της αγοραστικής συμπεριφοράς που ευνοεί το βιβλίο», λένε. Και συνεχίζουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Μια έρευνα που παρουσιάστηκε χθες το μεσημέρι στο Public του Συντάγματος έδειξε ότι εκείνοι που επιλέγουν να διαβάσουν είναι πιο ευτυχισμένοι και ανοιχτοί στο καινούργιο και το διαφορετικό.
Αλλά δεν ήταν τα μόνα ενδιαφέροντα στοιχεία που έδειξε αυτή η πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η Qed σε 1.000 σπίτια ενήλικου αστικού πληθυσμού, το καλοκαίρι του 2012, κατόπιν παραγγελίας των καταστημάτων Public.
Εδειξε επίσης: Οτι το 52% του αστικού πληθυσμού είναι αγοραστές βιβλίων. Οτι οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων είναι η λογοτεχνία (ελληνική, ξένη, σύγχρονη και κλασική, την οποία προτιμά το 68% των συχνών αγοραστών βιβλίων). Οτι οι περιστασιακοί αναγνώστες, μετά την ελληνική λογοτεχνία, προτιμούν τα αστυνομικά και τα ιστορικά βιβλία. Οτι συχνότερα αγοράζουν οι γυναίκες, οι νέοι και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης. Οτι φίλοι, Διαδίκτυο και βιβλιοπωλεία αποτελούν τα βασικά μέσα ενημέρωσης για το βιβλίο και ότι ο μέσος αγοραστής αγοράζει κατά μέσον όρο 4 βιβλία τον χρόνο.
Τα καταστήματα Public, που - σύμφωνα με την έρευνα- έχουν εδραιωθεί στις προτιμήσεις του κοινού ως προορισμός εύρεσης βιβλίων, δίνουν έμφαση στη διάδοση του βιβλίου με διάφορους τρόπους, λαμβάνοντας ασφαλώς υπόψη και την οικονομική κρίση που πλήττει τους αναγνώστες. Και καταστρώνουν πολλές δράσεις για τη διάδοση του βιβλίου. Ετσι, προσφέρουν τιμές Amazon σε όλα τα ξενόγλωσσα βιβλία μέσω Ιnternet. Διοργάνωσαν 700 δράσεις τον περασμένο χρόνο στο πλαίσιο της εκστρατείας για το βιβλίο. Εχουν δοθεί 1.000 βιβλία σε δανειστικές βιβλιοθήκες, σε χώρους αναμονής νοσοκομείων, 1.350 βιβλία ανταλλάχθηκαν σε 3 εκδηλώσεις και 21 χιλιάδες τόμοι συγκεντρώθηκαν στα τρία Booknights που διοργανώθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπάρχει σελίδα στο facebook που αριθμεί 55 χιλιάδες μέλη, τα οποία συζητούν μόνο για το βιβλίο.
Τα καταστήματα Public άνοιξαν 20 νέα βιβλιοπωλεία μέσα στο 2012 και σχεδιάζουν να ανοίξουν άλλα 30 μέσα στο 2013, επενδύοντας στη διείσδυση του βιβλίου στις τοπικές κοινωνίες. Οι υπεύθυνοι του Public δεν παραγνωρίζουν ότι υπάρχει πτώση της αγοραστικής δράσης, πιστεύουν όμως ότι υπάρχουν τρόποι να διευρυνθεί το ενδιαφέρον του κοινού. «Η κρίση μείωσε την απόδειξη, αλλά υπάρχει διάθεση αλλαγής της αγοραστικής συμπεριφοράς που ευνοεί το βιβλίο», λένε. Και συνεχίζουν προς αυτή την κατεύθυνση.
0 σχόλια:
Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...