Το Smoking & Drinking Cinema συνεχίζει το αφιέρωμά του στην «κομέντια αλά ιταλιάνα» παρουσιάζοντας την πιο αντιπροσωπευτική ταινία του είδους:
«Ο ΚΛΕΨΑΣ ΤΟΥ ΚΛΕΨΑΝΤΟΣ», 1958
Σκηνοθεσία: Μάριο Μονιτσέλι
Παίζουν: Βιτόριο Γκάσμαν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Κλαούντια Καρντινάλε, Ρενάτο Σαλβατόρι, Τοτό
Διάρκεια: 106’
Μαύρη κωμωδία, με απολαυστικές ερμηνείες, που συνδυάζει το στυλ του νεορεαλισμού με φαρσικά στοιχεία, γύρω από τις περιπέτειες μιας συμμορίας ατζαμήδων μικροκλεφτών στη Ρώμη.
Παρωδία των ταινιών με ληστείες, εμπνευσμένη από το «Ριφιφί» του Ζυλ Ντασσέν και τη «Ζούγκλα της Ασφάλτου» του Τζον Χιούστον, αλλά και η πρώτη κωμωδία που εισήγαγε στον ιταλικό κινηματογράφο την «κομέντια αλά ιταλιάνα», τίτλος εμπνευσμένος από τους χαρακτήρες των έργων του συγγραφέα και ηθοποιού του 16ου αιώνα Ρουζάντε αλλά και του Μακιαβέλι, όπου η κωμωδία συνδυαζόταν με την τραγωδία.
Μια ομάδα άσχετων και αδέξιων, ερασιτεχνών μικροαπατεώνων που φυτοζωούν στην ιταλική πρωτεύουσα, καταδικασμένοι σε αποτυχία πριν ακόμη κάνουν οποιαδήποτε «δουλειά», όταν πληροφορούνται πως στο χρηματοκιβώτιο ενός ενεχυροδανειστηρίου που γειτονεύει με το διαμέρισμα δύο ηλικιωμένων γυναικών βρίσκεται ολόκληρος θησαυρός αποφασίζουν, με τη βοήθεια της νεαρής καμαριέρας των δύο γυναικών του διαμερίσματος, να κάνουν τη μεγαλύτερη ληστεία της ζωής τους, τρυπώντας τον τοίχο του διαμερίσματος ώστε να μπορέσουν να μπουν στο ενεχυροδανειστήριο.
Συνάντηση μεγάλων ηθοποιών και η Κλαούντια Καρντινάλε στον πρώτο σημαντικό ρόλο της καριέρας της..
Ο σκηνοθέτης Μάριο Μονιτσέλι, από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της κομέντια αλά ιταλιάνα, πλάθει την ιστορία με ματιά ειρωνική, δηκτική και ταυτόχρονα συμπονετική..
Τραγωδία ή κωμωδία; Απλώς «κομέντια αλά ιταλιάνα» ή αλλιώς ανθρώπινη κωμωδία..
«Ο ΚΛΕΨΑΣ ΤΟΥ ΚΛΕΨΑΝΤΟΣ», 1958
Σκηνοθεσία: Μάριο Μονιτσέλι
Παίζουν: Βιτόριο Γκάσμαν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Κλαούντια Καρντινάλε, Ρενάτο Σαλβατόρι, Τοτό
Διάρκεια: 106’
Μαύρη κωμωδία, με απολαυστικές ερμηνείες, που συνδυάζει το στυλ του νεορεαλισμού με φαρσικά στοιχεία, γύρω από τις περιπέτειες μιας συμμορίας ατζαμήδων μικροκλεφτών στη Ρώμη.
Παρωδία των ταινιών με ληστείες, εμπνευσμένη από το «Ριφιφί» του Ζυλ Ντασσέν και τη «Ζούγκλα της Ασφάλτου» του Τζον Χιούστον, αλλά και η πρώτη κωμωδία που εισήγαγε στον ιταλικό κινηματογράφο την «κομέντια αλά ιταλιάνα», τίτλος εμπνευσμένος από τους χαρακτήρες των έργων του συγγραφέα και ηθοποιού του 16ου αιώνα Ρουζάντε αλλά και του Μακιαβέλι, όπου η κωμωδία συνδυαζόταν με την τραγωδία.
Μια ομάδα άσχετων και αδέξιων, ερασιτεχνών μικροαπατεώνων που φυτοζωούν στην ιταλική πρωτεύουσα, καταδικασμένοι σε αποτυχία πριν ακόμη κάνουν οποιαδήποτε «δουλειά», όταν πληροφορούνται πως στο χρηματοκιβώτιο ενός ενεχυροδανειστηρίου που γειτονεύει με το διαμέρισμα δύο ηλικιωμένων γυναικών βρίσκεται ολόκληρος θησαυρός αποφασίζουν, με τη βοήθεια της νεαρής καμαριέρας των δύο γυναικών του διαμερίσματος, να κάνουν τη μεγαλύτερη ληστεία της ζωής τους, τρυπώντας τον τοίχο του διαμερίσματος ώστε να μπορέσουν να μπουν στο ενεχυροδανειστήριο.
Συνάντηση μεγάλων ηθοποιών και η Κλαούντια Καρντινάλε στον πρώτο σημαντικό ρόλο της καριέρας της..
Ο σκηνοθέτης Μάριο Μονιτσέλι, από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της κομέντια αλά ιταλιάνα, πλάθει την ιστορία με ματιά ειρωνική, δηκτική και ταυτόχρονα συμπονετική..
Τραγωδία ή κωμωδία; Απλώς «κομέντια αλά ιταλιάνα» ή αλλιώς ανθρώπινη κωμωδία..
Stage, Ήρας & Φιλίππου, Λάρισα
ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ
0 σχόλια:
Αφήστε το σχόλιό σας εδώ...